Marka



Bir işletmenin ürün veya hizmetlerini başka bir işletmenin ürün veya hizmetlerinden farklılaştırmaya yarayan; kelimeler, harfler, sayılar, şekiller, ürünlerin biçimi ya da ambalajları gibi çizim ve tasarım yoluyla da anlaşılabilen, baskı yöntemiyle yayımlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işaret, simge ya da sembole marka denilmektedir. Marka oluşturmada temel prensip diğerlerinden ayırt edilmeyi başarılı bir şekilde sağlamaktır. Bu şekilde diğerlerinden ayırt edilen ve diğerlerine göre daha fazla ön plana çıkan firmalar marka olmayı başarmışlar demektir.

Bazen de marka isimleri kullanılan ürünün adının yerine geçmekte; bu da markanın ne denli bilindik bir hale geldiğini ortaya koymaktadır.  Bu durumun yani ürün adı yerine markanın isminin geçmesinin halk arasında ağız alışkanlığıyla söylenmesi hem Türkiye’de hem de dünyadaki birçok ülkede oldukça sık rastlanan bir durumdur. Örneğin ülkemizde Tursil markasının, çamaşır deterjanı kavramının yerine kullanılması gibi. Oysa Tursil, ülkemizin ilk deterjan markası olmasıyla bilinir. Böyle markalar rekabetin daha az olduğu dönemde pazara giriş sağladıkları ve bazıları da pazarda alanlarındaki ilk marka oldukları için ürün ismi yerine kendi marka isimleri söylenmektedir. Bunu pazarlama diliyle ifade edecek olursak artık birer jenerik marka haline gelmişlerdir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İngiliz Atı

Serçe Akademi Tasarım Dersleri

Minecraft Oyunu Nasıl Satın Alınabilir?